Laluan masa kita..

Posted by iLhamians Thursday, November 5, 2009

(sorry 4 d UNPROPER Starting)

alhamdulillah, segala puji-pujian hanyalah untuk KhaLiQ yang telah mencipta dan mentadbir alam ini.. khas buat pelajar banin dan banat ILHAM, congratulations for all sbb dapat habiskan Sem 5 dengan begitu gah sekali, di mana kita dengan begitu beraninya telah menyahut cabaran untuk menghadapi exam seminggu setelah cuti Raya yang pastinya cuti diwaktu itu, tiada siapa pun wat revision or muroja'ah..(kalau ada,baguslah..tp pasti peratusnya seciput je..)

Pasti semuanya tertunggu-tunggu, kapankah natijahnya akan dapat dirasai..inshAllah, setelah di survey d kalangan pensyarah, minggu hadapan akan keluar Resultnye.Adelah sebab musababnya yang telah menjadikan kita lambat menerima result..walau pape pn, teruskan bersabar lah semua ye..sama2 solat hajat mohon dikurniakan natijah yang Mumtaz..

Saat kalut bertanya soal keputusan peperiksaan, tidak dilupakan kekalutan kita terhadap Tajuk untuk "kajian iLmiah" yang sungguh mengusarkan hati para mukmin@mukminah ILHAM..setelah kekalutan d permulaan hidup warga ILHAM Sem 6 sedikit reda,masing-masing mula berjalan menyusuri hal ehwal hidup sendiri. i'adahnye, modalnye, studynye,programnye..dan berbagai2 lagi..

Dalam kesibukan menghambat masa sebagai pelajar di semester akhir, tidak dilupakan juga tugas kita sebagai khalifah, sbg hamba dan sebagai Umat Islam di muka bumiNya..
untuk apa di hafal Kitab Nya jika untuk menempa gelaran HUFFAZ semata-mata??mahupun untuk berbangga2 dengan natijah peperiksaan yang MUMTAZ??

ayyuhas Syababul Islam..sibuk macam mana sekalipun antum, rohani perlu dijaga.. spritual haruslah dibaja..agar natijah kita selaku penjaga kalamNYa berbeza dengan orang biasa..bukan, bukan untuk menyatakan bahawa kita ini istimewa, lebih darjatnya, apatah lagi dijamin menjadi ahli syurga..tetapi kita harus sedar, selaku insan yang ingin mendekatiNya, haruslah kita sentiasa membatasi diri kita..jauhkan dari perkara2 yang alpa..laksanakan segala perintahNYa..dan yang paling penting..Jadikanlah kesibukan kita itu sebagai satu ibadah dan sebagai wasilah ila mardhotillah..jangan jadikannya sebagai sesuatu yang sia-sia..

sekadar peringatan bersama,
dari insan yang kerdil lagi hina..
kepadamu warga ILHAM tercinta..

0 comments

Post a Comment

SEMBANG ILHAM


ShoutMix chat widget